Videoproducent Robert-Jan Huijben koos vol overtuiging voor een .online domeinnaam.

Videoproducent Robert-Jan Huijben: “.online zal nog breder groeien”

Veel ondernemers kiezen voor een .nl, .com of .eu domeinnaam. Een begrijpelijke keuze: deze domeinextensies hebben immers grote bekendheid verworven. Maar wordt je website ook succesvol met een nieuwe domeinnaam? Ik vraag het Robert-Jan Huijben, eigenaar van videoproductiebedrijf The Room. Hij koos vol overtuiging voor het domein theroom.online.

Van hobbystudio naar bedrijf

Op veertienjarige leeftijd was Robert-Jan al veel bezig met film en fotografie. Hij wilde dolgraag een eigen studio. Een naam had hij al snel verzonnen: ‘The Room’, vernoemd naar zijn slaapkamer. Hier werkte hij immers aan zijn hobbyprojecten. Toch bleef The Room nog lange tijd een droom. Robert-Jan liep stages, assisteerde bij de productie van verschillende tv-programma’s en werkte 10 jaar in loondienst. Nadat zijn werkgever failliet ging, besloot hij zijn jeugddroom werkelijkheid te maken. The Room werd een feit.

Indrukwekkend portfolio

The Room bestaat nu enkele jaren. Robert-Jan heeft in korte tijd een indrukwekkend portfolio weten op te bouwen. Hij produceert video’s voor onder andere Disney, ESA en Fox-Warner. Zijn geheim? “Uiteindelijk draait het allemaal om energie. Als je een goede relatie met de klant hebt, kwaliteit levert en plezier in de samenwerking hebt, dan kom je nog wel eens ergens.”

Website als visitekaartje

Energie steekt hij ook in zijn website, theroom.online. “Eigenlijk is het een verlenging van mijn visitekaartje. Je ziet dat er mooie klussen gedaan worden, waar veel liefde in zit. Het nodigt uit om met elkaar om de tafel te gaan zitten.” Waarom hij juist voor .online heeft gekozen? “Televisie wordt steeds meer internet. En ook internet wordt alleen maar groter. Ik vond .online passen bij deze tijd, zeker gezien de groei van de digitale wereld.” Grappend: “Eerder registreerde ik theroomproductions.eu, maar dat vond ik veel te lang. Het kostte me anderhalf uur om mijn e-mailadres te typen. Mijn .online domein is lekker kort.”

Breder groeien

“.online zal alleen maar breder groeien,” voorspelt Robert-Jan, “in de zin dat het vanzelfsprekend wordt. Net als .nl en .com.” Met The Room heeft Robert-Jan overigens ook oog op verbreding: hij is bezig met de voorbereidingen voor een documentaire. “Als dat lukt, heb ik weer een mijlpaal bereikt. Dan ben ik écht met film bezig. Dat is natuurlijk waar het allemaal ooit mee begon, toen ik op mijn kamer video’s maakte.”

.ONLINE domeinnaam registreren

Heb jij ook interesse in .online? Check dan snel op onze site of jouw domein nog vrij is.

Linda Bakker

Linda werkt als Junior Communicatiemedewerker in het e-commerceteam van Hostnet. Hier is ze dagelijks bezig met haar grootste passie: schrijven. Ze schrijft onder andere webteksten, e-mails en teksten voor de webshop.

10 maart, 2017
2

Meepraten over dit onderwerp?

Laat hier jouw reactie achter: