De Week van de Ondernemer: de 11 beste tips voor startende ondernemers

Tags:

Deze week vond in het Beatrix Theater te Utrecht de Week van de Ondernemer plaats. Ondernemend Nederland was aanwezig op de conferentie georganiseerd door Synpact, ING en MKB. Hostnet was er ook online bij. Wij hebben deze week succesvolle ondernemers gevraagd naar hun beste tips voor startende ondernemers. Wat zijn de beste 11 tips? Lees ze hieronder.

Sebastiaan Hendriks (Online Marketing Psycholoog)
Durf te veranderen. Doe wat je altijd al deed en je krijgt wat je altijd al kreeg.

Corien Oenema (Eigenaar Corien Oenema Media)
Ondernemen gaat met ups en downs. Je kracht als ondernemer zit hem in tegenslagen creatief omzetten in successen! Iedere dag opnieuw.

Erik de Vlieger (Serial Entrepreneur)
1. Onderzoek goed met wie je zaken doet.
2. Inkoop maakt verkoop.
3. Neem de moeilijke weg. De makkelijke weg is te druk.
4. Blijf gezond.

Pieter Peelen (Ondernemer – No Nonsancy)
Concreet op papier zetten waar je over 3 tot 5 jaar wilt zijn, en daar dagelijks gestructureerd aan gaan werken.

Tineke Rensen (Business Accelerator)
Zoek als altijd ’n coach of mentor waar je mee kunt sparren en waar je van leert. Die je een spiegel voorhoudt en je aan afspraken houdt.

Tessa Diependaal (Eigenaar van iMonitoring en iConnect)
Luister naar het probleem van de doelgroep/ prospect/ klant. Dan kun je een oplossing verkopen in plaats van het product.

Micha Lekawael (International HR Sourcing Specialist – ING)
Doe waar je goed in bent, wees volhardend en laat aan anderen over waar je slecht in bent.

Ronnie Overgoor (Oprichter 7 Ditches TV)
3G’s: doe wat je gaaf vindt, wat je goed kan en waar je geld mee verdient.

Hennie Tibben (Small Business mentor)
Zet vanaf dag 1 een ideale weggever op je website!

Jan-Jaap Bats (Videoproducent BlueBats)
Omarm internet en de online communicatie, laat jezelf daar zien, bijvoorbeeld met video. Omarm het, gooi alles er in. #geenandereoptiesmeer.

Eddie Borgers (Co-founder Pure Internet Marketing)
Werk samen met voornamelijk leuke bedrijven (klant en leverancier). Ga niet enkel voor beste prijs. Een ‘klik’ is zeer waardevol.

Heb je zelf ook nog een tip voor startende ondernemers? Laat het ons weten in de comments.

Rudi de Groot

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

17 april, 2015
6
  1. Als aanvulling:

    Zet al je marketing communicatie in dienst van je doelen en word een sterk merk. Zorg dat je merk-imago aansluit bij je gewenste toekomst en verander zo nodig je merk-identiteit.

Meepraten over dit onderwerp?

Laat hier jouw reactie achter: